Alla inlägg den 1 maj 2007

Av Ivan - 1 maj 2007 22:11

Körde ett långdistans i hyfsat hårt tempo. Runt ekön ner till Varamon, fantastiskt vackert idag även om de blåste en del, runt Marieberg och ut till Råssnäs och sedan utmed Vättern och kanalen och hem - en väldigt skön och vacker tur.

 Det börjar kännas riktigt bra nu och jag hade inga känningar i vaden som jag fick förra långpasset. Måste erkänna till Niklas att det behövs lite mer distans än vad jag trott förut. Känner att hjärtat orkar mer än benen just nu....

Det är så härligt att springa utmed Varamostranden. Det går nästan springa utmed hela vramon om man vill.

Av Ivan - 1 maj 2007 08:15

Körde ett pass snabbdistans runt kanalen ett varv. Tangerade nästan min rekordtid och gjorde 27:06 utan att egentligen tagit ut mig nå't speciellt. Har en skön känsla i kroppen just nu att träningen börjar ge resultat. det går också lättare när vikten börjar gå ner, 79-80 just nu mot 83-84 förut...

Kanalrundan i motala måste vara en av Sveriges vackraste träningsspår? Man springer mot stan norr om kanalen förbi bl a Platens grav, vänder över kanalbron inne i stan och springer på sydsidan av kanalen ner till slussarna mot Boren, över bron vi Borenshult och tillbaka till dockan där jag brukar starta - en helt fantastisk miljö att springa i.

Tyvärr är det flackt hela sträckan men otroligt vackert på sommaren.

Ovido - Quiz & Flashcards