Alla inlägg den 4 maj 2007

Av Ivan - 4 maj 2007 09:01

Bestämde mig på morgonen för att i kväll blir det bastu eller After Work, så någon träning kommer jag INTE hinna med. Då fick det bli att ta med packning till jobbet och köra ett pass på lunchen.

Körde samma pass jag kör i Lambohov sedan tidigare och jag har förbättrats REJÄLT! Den här veckan har gått suveränt helt enkelt. När man springer intervall är det svårt att jämföra pass från pass hur bra det går. Man kan ju springa olika fort i de lågintensiva partierna och känslan man har kan vara överdriven åt båda håll men...

  • Löpsteget kändes mycket ledigare än förut
  • Drivet i steget kändes bättre
  • Återhämtningen var mycket bättre
  • Intensiteten i intervallen bättre
  • ..jag mådde bättre...

Jag sprang förbi den punkt på banan där sista intervallet slutade för någon vecka sedan och då visade klockan 1:23 kvar på sista intevallet. Alltså en förbättring på 1:23 på 25 minuters löpning (4+3+4+3+4+3+4=25). Helnöjd med detta valde jag afterwork på kvällen. Jag saknade romerska badet...

Ovido - Quiz & Flashcards