Alla inlägg den 23 september 2007

Av Ivan - 23 september 2007 22:34

Jag har funderat ut en ny skala att jämföra sina löpresultat med som åtminstånde känns bra för en knubbis som jag. Jag tycker man ska ta hänsyn till BMI om det ska vara nå'n rättvisa...


Definitionen är tiden för att springa 5 km i Fålehagen dividerat med BMI = "Knubb" [Kn]. Jag överväger starkt att införa 5 km slätlopp som referens för att mätmetoden skall kunna sprida sig utanför Motala med omnejd...

Jag har bestämt att 5 km i fålehagen är referensspåret om man ska beräkna sin knubb, ca 190 m stigning på 5km.


Min knubb är just nu 20,67/(80/1.73x1.73)=0.77 Kn

Niklas, t ex ligger på 0,85 Kn just nu medans han låg på 0,82 i somras....


Vilken Knubb har ni själva?

Av Ivan - 23 september 2007 22:30

Körde sista tunga passet inför Lidingö idag. Sprang 20 km i Fålehagen, 22:40, 23:09, 24:00, 24:50. Det är fortfarande svårt att hålla tillräckligt lågt tempo första varvet. Viktigt att hålla rätt tempo på lördag. nu blir det något lätt pass på ca: 5 km eller nå't i veckan för att hålla igång benen bara. Största problemet just nu är vilka byxor jag ska ha. Har inga bra just nu och några nya vågar man ju inte ha....

Ovido - Quiz & Flashcards