Alla inlägg den 18 september 2007

Av Ivan - 18 september 2007 21:14

Hade tänkt springa ett intervallpass i backe idag men vädret satte stopp för det. Det är ju satans kallt nu också för årstiden så jag tycker man är felklädd hela tiden.

Gick ner till Feelgood och körde ett intervallpass a'la Hoff & Helgerud på löpbandet. Det går bra att köra intervall på löpband - det rekommenderas.


Tips från coachen! Tänk på att när man springer på löpband bör man alltid ha "motlut" inställt. Annars blir det mer "hopp på stället" än löpträninig.


Körde 10 min uppvärmning, sedan 4 set med (4 minuter ca 90-95% och 3 min lugn jogg). I intervallen körde jag på 2.5% lutning (tror det är %) och 13.9, 14.1, 14.2 och sista på 14.3 km/h. Det kändes rätt jobbigt sista passet.

En kul grej var att en gammal kollega Holger Matern från Munchen var där och sprang på bandet bredvid mig.

- Thanks for the company Holger!

Ibland är världen liten.

Ovido - Quiz & Flashcards