Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Ivan - 19 maj 2008 22:12

Då var Göteborgsvarvet 2008 avklarat och jag vill nämna tre saker jag tar med mig från loppet:

1. Vilken härlig folkfest! Det står hejande skaror utmed hela banan och det ger en massa energi till oss som springer. Outstanding!

2. Hälsenan. Hälsenan höll för 21 km asfalt och andra halvmaran på 8 dagar. Nu borde jag vara frisk - peppar peppar!

3. Tiden. 1:41 gör att jag troligtvis kommer kunna starta i andra startled nästa år. Då ska det bli andra bullar!!


Det är ju så på Göteborgsvarvet att man får ta ett år med start i ett av de bakre leden och gilla läget. Det blir lite trångt ibland, bitvis slalomlöpning och 3-4 ggr fick jag stanna men vad gör det. Största problemet under loppet fick jag med en par som korsade spåret och stannade precis framför mig. Det blev nog enda svordomen under en annars härlig dag.

Tack också till Robban för sällskapet till Göteborg, till Linda för en lugn kväll i gott sällskap.

Det funkade kalas att bo på Herkulesgården och tack också till FK Herkules (Marianne Höglund) som kunde låna ut sin fina stuga.


Nu är man peppad till nästa lopp, det blir troligtvis Blodomloppet nästa vecka i Linköping.

Ovido - Quiz & Flashcards